TELEFON

E-MAIL

CHATT

Inför Julhandeln, presenter och julklappar

Vi har förlängt ditt öppna köp till 15 januari. Det betyder att du har rätt till full returrätt med återbetalning eller byte när du handlar hos oss ifrån 11 November till och med 31 December 2019. Perfekt om du vill ge bort en produkt i julklapp eller present. 

FAQ

Order

Kan jag ändra eller annulera min order?

Vi kan ändra eller annulera din order så länge vi inte hunnit att skicka iväg den från vårt lager. Kontaka oss om du önskar ändra eller annulera en order.

Jag har inte fått min orderbekräftelse?

Dubbelkolla så att den inte har hamnat i din skräppost. Om den mot förmodan inte skulle finnas där så kontakta oss, så hjälper vi dig så fort vi kan.

Är min beställning skickad?

Direkt efter att du lagt din order ska du ha fått en orderbekräftelse till din e-post från oss. I det mailet hittar du en länk där du kan följa din order. 

Fungerar inte länken? Kontakta oss på info@ciszere.se så hjälper vi dig omgående.

Var är min order?

Vi kommer att skicka din order till närmaste utlämningsställe. När ditt paket anlänt kommer du att få ett sms med uppgifter du behöver för att hämta ut ditt paket. 

Payment

Klarna Checkout

Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du har fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid – alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**

Betalningsvillkor

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enlighet med avtalet med e-butiken debiteras en fakturaavgift om 0 kr.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. 

Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.  

När du väljer faktura övertar Klarna rätten att få betalt och din betalning av fakturan går därmed till Klarna. 

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 mån-tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00 – 18.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.

Paypal

Vi accepterar betalningar med PayPal oavsett vart i världen du befinner dig. För att välja PayPal som betalform behöver du välja land (US, EUROPA, STORBRITANNIEN) i nedrullningsmenyn i top bannern på sidan.

Stripe

Vi accepterar betalning via Stripes betallösning för kreditkort. För att välja Stripe som betalform behöver du välja land (US, EUROPA, STORBRITANNIEN) i nedrullningsmenyn i top bannern på sidan.

Betalningssäkerhet

Dina personliga säkerhet på nätet är väldigt viktig för oss. För att säkerhetsställa att din shoppingupplevelse blir säker använder vi oss ut av en säker sida, så kallad SSL (Secure Socket Layers). En säkerhetsstandard som används av de flesta e-handlar på nätet som säkerhetsställer att överföringar av känslig information är säkrad när vi hanterar era ordrar. När du lägger en order kan du direkt validera säkerheten genom att klicka på VERISIGN-loggan i kassan. För att säkerhetsställa att informationen du delar med dig förblir privat så hanteras och lagras ingen betalningsinformation i vår databas.

Delivery

Leveransinformation

Fraktinformation inom Sverige

Vi erbjuder fri frakt och fria returer över 499 kr.
Du har ditt paket inom 1-3 dagar. Vi skickar med DHL till närmsta ombud.
Under 499 kostar frakten enbart 49 kr oavsett storlek.
Vi erbjuder full försäkrning och spårning av ditt paket.

Standard leverans
Sverige: 1-3 Arbetsdagar
Europa: 3-7 Arbetsdagar
Nordamerika: 3-10 Arbetsdagar
Resten av världen: 5-10 Arbetsdagar

Var är mitt paket?

Direkt efter att du lagt din order ska du ha fått en orderbekräftelse till din e-post från oss. I det mailet hittar du en länk där du kan följa din order. 

Fungerar inte länken? Kontakta oss på info@ciszere.se så hjälper vi dig omgående.

Saknar du en orderbekräftelse?

Om du inte fått en orderbekräftelse kort efter att du lagt din beställning kan något med din beställning gått fel. Logga in på mitt konto och kolla status på din beställning. Gå till ”Ordrar” och säkerhetsställ att allt ser korrekt ut. Är det något som inte stämmer är du välkommen att kontakta oss.

Expressleverans

Du kan välja tillvalet expressleverans på din beställning. Då packar vi din order direkt och du har den inom 48 timmar. Du väljer detta tillval i kassan.

Returns

Vill du byta storlek eller retunera en vara?

Maila oss på info@ciszere.se. Skicka med ordernummer, namn och vilka produkter du vill retunera eller byta. 🙂

Retur- och bytesrätt

Returinformation

Enkel retur – retursedel följer med i paketet.
Prova hemma i lugn och ro med vår nöjd-kundgaranti.
Du kan byta dina varor inom 30 dagar utan extra kostnad.
Du har rätt att returnera varor inom 14 dagar från att du fått din order levererad för full återbetalning.

Nöjdhetsgaranti

Vi älskar våra kunder. Därför vill vi att du får prova våra fantastiska kläder så att du själv märker skillnaden. Är du osäker på hur den kommer kännas, dess storlek, passformen eller färgen på plagget? Vi vet hur det känns och det är därför vi vill att du provar våra kläder hemma i lugn och ro utan några krav. Om du mot förmodan inte skulle vara nöjde med det du köpt erbjuder vi full återbetalning. Inga frågor ställda.