TELEFON

E-MAIL

CHATT

FAQ

Order

Kan jag ändra eller annullera min order?

Det går bra att ändra eller annullera din order så länge vi inte har hunnit skicka iväg den från vårt lager. Kontakta oss på info@ciszere.se så fort som möjligt om du önskar ändra eller annullera en order.

Jag har inte fått min orderbekräftelse?

Dubbelkolla först så att mejlet inte har hamnat i din skräppost. Du kan också logga in på ditt konto och se statusen på din beställning under “Ordrar”. Om du inte hittar någon orderbekräftelse, kontakta oss på info@ciszere.se så hjälper vi dig så fort vi kan.

Hur vet jag när min order är skickad?

När du har lagt din order får du en orderbekräftelse till din mejl. I mejlet hittar du en länk där du kan följa ditt pakets väg till dig.

Fungerar inte länken? Kontakta oss på info@ciszere.se så hjälper vi dig så fort som möjligt.

Hur vet jag när mitt paket har anlänt?

Vi skickar din order till ditt närmsta utlämningsställe. När ditt paket anlänt till utlämningsstället kommer du att få ett sms med uppgifter du behöver för att kunna hämta ut ditt paket. 

Betalning

Klarna Checkout

Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och betalar alltid efter att du har fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar.
  • Betalningstid – alltid minst 14 dagar.
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter.
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*.
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**.

Betalningsvillkor

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enlighet med avtalet med e-butiken debiteras en fakturaavgift om 0 kr.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. 

Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.  

När du väljer faktura övertar Klarna rätten att få betalt och din betalning av fakturan går därmed till Klarna. 

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 mån-tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00 – 18.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.

Paypal

Vi accepterar betalningar med PayPal oavsett var i världen du befinner dig. För att välja PayPal som betalform behöver du välja land (US, EUROPA, STORBRITANNIEN) i nedrullningsmenyn i top bannern på sidan.

Stripe

Vi accepterar betalning via Stripes betallösning för kreditkort. För att välja Stripe som betalform behöver du välja land (US, EUROPA, STORBRITANNIEN) i nedrullningsmenyn i top bannern på sidan.

Betalningssäkerhet

Din personliga säkerhet på nätet är väldigt viktig för oss. För att säkerställa att din shoppingupplevelse blir säker använder vi oss av en ‘säker sida’, så kallad “SSL”(Secure Socket Layers) – en säkerhetsstandard som används av de flesta e-handlare på nätet som säkerställer att överföring av känslig information är säkrad när vi hanterar din order. När du lägger en order kan du direkt validera säkerheten genom att klicka på VERISIGN-loggan i kassan. För att säkerställa att informationen du delar med dig förblir privat hanteras och lagras ingen betalningsinformation i vår databas.

Leverans

Leveransinformation

Fraktinformation inom Sverige

Vi erbjuder fri frakt och fria returer när du handlar för över 499 kr.
Du får ditt paket inom 1-3 dagar. Vi skickar med DHL eller Postnord till ditt närmsta ombud.
Handlar du för under 499 kostar frakten enbart 49 kr oavsett storlek.
Vi erbjuder full försäkrning och spårning av ditt paket.

Standard leverans

Sverige: 1-3 arbetsdagar. 
Europa: 3-7 arbetsdagar.
Nordamerika: 3-10 arbetsdagar.
Resten av världen: 5-10 arbetsdagar.

Expressleverans

Du kan välja tillvalet expressleverans på din beställning. Då packar vi din order direkt och du har den inom 48 timmar. Du väljer detta tillval i kassan.

Saknar du din orderbekräftelse?

Dubbelkolla först så att mejlet inte har hamnat i din skräppost. Du kan också logga in på ditt konto och se statusen på din beställning under “Ordrar”. Om du inte hittar någon orderbekräftelse, kontakta oss på info@ciszere.se så hjälper vi dig så fort vi kan.

Var är mitt paket?

När du har lagt din order får du en orderbekräftelse till din mejl. I mejlet hittar du en länk där du kan följa ditt pakets väg till dig.

Fungerar inte länken? Kontakta oss på info@ciszere.se så hjälper vi dig så fort som möjligt.

Returer

Vill du byta storlek eller returnera en vara?

Om du vill byta eller returnera en vara, mejla oss på info@ciszere.se och skicka ditt ordernummer, namn och vilka produkter du vill returnera eller byta.

Retur- och bytesrätt

Returinformation

Enkel retur – retursedel medföljer i paketet.
Prova hemma i lugn och ro med vår nöjd-kundgaranti.
Du har 30 dagars bytesrätt utan extra kostnad.
Du har rätt att returnera varor inom 14 dagar för full återbetalning från det att du tagit emot din order.

Nöjdhetsgaranti

Vi älskar våra kunder och därför vill vi att du ska kunna prova våra fantastiska kläder hemma i lugn och ro, utan krav. Vi vill att det ska kännas bra med storleken, passformen, färgen och känslan av plagget innan du bestämmer dig för om du vill behålla. Om det mot förmodan är något du inte är nöjd med erbjuder vi full återbetalning – inga frågor ställda.